2020-10-22 11:44:11

CodeWeek u Industrijskoj strojarskoj školi - Robotika nije bauk

Da robotika i programiranje nisu bauk, odlučili su pokazati učenici triju škola sudjelovanjem u online razmjeni iskustava i znanja povodom Europskog tjedna programiranja.

Učenici Gimnazije „Vukovar“, Tehničke škole iz Karlovca i Industrijske strojarske škole, u zajedničkom online susretu, govorili su o svojim iskustvima u području programiranja i robotike te predstavili nekoliko svojih uradaka. Susret su osmislile i moderirale nastavnice Sanja Pavlović Šijanović, Sanda Šutalo i Kristinka Lemaić putem Zoom platforme, zajedničkim uključivanjem učenika triju škola. Susret je organiziran povodom obilježavanja Europskog tjedna programiranja.  Ovogodišnje osmo izdanje Tjedna održava se od 10. do 25. listopada 2020. godine, no s obzirom na aktualnu epidemiološku situaciju velik dio događanja premješten je u virtualni svijet. Društvenu inicijativu Tjedan programiranja [Code Week] pokrenula je Europska komisija s ciljem približavanja programiranja i digitalne pismenosti na zabavan način. Ovo događanje iz godine u godinu okuplja sve više sudionika pa je tako 2019. godine broj sudionika dosegnuo 4,2 milijuna ljudi iz više od 80 zemalja svijeta.

Cilj događanja pod nazivom “Robotika i programiranje nisu bauk” bio je, na zabavan i angažirajući način, popularizirati programiranje, robotiku i digitalnu pismenost te suradnjom proširiti poimanje tehnologije kao i unaprijediti razvoj vještina i sposobnosti za istraživanje novih ideja.

Na poveznici https://bit.ly/CodeWeek2020Robotika pogledajte video „Robotika nije bauk“ koji je za sve učenike pripremio Petar Ljubotina, sveučilišni prvostupnik i student četvrte godine Fakulteta elektrotehnike i računarstva Sveučilišta u Zagrebu te dobitnik Rektorove nagrade za akademsku godinu 2020./2021. Ostale informacije o CodeWeeku pročitajte klikom na „više“.

Učenje programiranja olakšava snalaženje u svijetu u kojem obitavamo. Ono omogućuje praktično rješavanje problema njegovim rastavljanjem na manje i lakše rješive cjeline što pruža širu perspektivu same problemske situacije, a time i više mogućnosti njenog rješavanja. Programiranjem razvijamo sistematično i interdisciplinarno razmišljanje međusobno povezujući mnoštvo informacija. Čak i pogreške koje se pojavljuju prilikom pisanja linija koda ili spajanja elektroničkih komponenti, zasigurno doprinose aktivnom učenju i izgradnji samopouzdanja.

Učenici vukovarske Gimnazije predstavili su nekoliko gotovih kreacija u kojima su koristili Arduino tehnologiju i IoT te pokazali rad s LittleBits-ima 

https://animoto.com/play/X4CjWSpl1vyEi8ec1FAjag

dok su učenici Tehničke škole iz Karlovca demonstrirali svoje programske kodove za igranje društvenih igara  izrađene u C++. Industrijska strojarska škola predstavila se video sadržajem koji je za sve učenike pripremio Petar Ljubotina, sveučilišni prvostupnik i student četvrte godine Fakulteta elektrotehnike i računarstva Sveučilišta u Zagrebu. Za svoj znanstveni timski rad “Humanoidni robot Pepper kao menadžer dobrodošlice na FER-u” Petar Ljubotina nagrađen je Rektorovom nagradom za akademsku godinu 2019./2020. u području tehničkih znanosti. Da robotika zaista nije bauk i što vam to humanoidni robot Pepper ima za pokazati i reći mogli ste već vidjeti u videu na poveznici https://bit.ly/CodeWeek2020Robotika.

Zahvaljujemo prof. dr. sc. Zdenku Kovačiću, redovitom profesoru Fakulteta elektrotehnike i računarstva Sveučilišta u Zagrebu,  na suglasnosti i prilici da učenici dobiju uvid u rad studenata FER-a.

Raznolikost predstavljenih sadržaja i primjera dobre prakse, dokaz je da programiranje pomaže u razvoju kompetencija kao što su računalno razmišljanje, rješavanje problema, kreativnost i timski rad, a sve su to doista poželjne vještine za bilo koje zanimanje.

Tehnologija brzo napreduje i naši učenici moraju biti kognitivno fleksibilni i sposobni za problemsko razmišljanje kako bi mogli pratiti i ravnopravno savladavati sve zahtjevnije izazove na tržištu rada. Zadovoljstvo naših učenika tijekom i nakon ovog zajedničkog događanja, pokazatelj je kako smo na dobrom putu te nas osnažuje u osmišljavanju novih događanja neformalnog karaktera jer i ona doprinose razvoju motivacije učenika za cjeloživotnim učenjem kako bi bili u mogućnosti razvijati i koristiti svoj kreativni potencijal  te u konačnici preuzeti odgovornost za svoj život i ostvarenje svojih ciljeva.


Industrijska strojarska škola