2024-03-21 17:06:30

Erasmus+ edukacija u Sevilli

U okviru Erasmus+ akreditacije, od 3. do 9. ožujka 2024. godine, petero je nastavnika Industrijske strojarske škole provelo pet radnih dana u Sevilli u Španjolskoj kako bi se educirali i poboljšali svoje osobne i profesionalne vještine za rad s djecom i mladima.  

Program Erasmus+ među najuspješnijim je programima Europske unije te se smatra jednim od najkonkretnijih postignuća Europske unije jer ujedinjuje i povezuje ljude, otvara vidike i širi znanje učenika, studenata i nastavnika na svim razinama obrazovanja. U prilog tome govori činjenica da su nastavnici naše škole Josip Filić, Dubravko Glivetić, Kristinka Lemaić i Meri Ružević pohađali tečaj "Designing a 3D World" dok se nastavnik Mate Sabol educirao u okviru job shadowinga “Spanish Educational System, Comprehensive Overview”.

Više pročitajte u nastavku.

Tijekom tečaja 3D dizajniranja u programu Solid Edge, nastavnici su stekli temeljna znanja i vještine potrebne za dizajniranje u ovom sofisticiranom softveru.

Tijekom interaktivnih radionica i praktičnih vježbi, nastavnici su se upoznali s osnovnim funkcijama i alatima programa te su naučili kako ih primijeniti u praksi.

Fokus tečaja bio je usmjeren na sljedeće:

Upoznavanje s korisničkim sučeljem i osnovnim značajkama programa Solid Edge. Naučiti kreirati 3D modele objekata koristeći različite tehnike modeliranja. Razumjeti proces kreiranja i uređivanja parametarskih crteža. Upoznavanje s alatima za izradu sklopova i montaža te njihova primjena u praksi. Pregled osnovnih postavki za pripremu modela za 3D printanje.

Tijekom praktičnog rada, nastavnici su imali priliku primijeniti svoje novo stečeno znanje dizajnirajući različite objekte i sklopove. Osim toga, edukatori su kontinuirano  pružali individualnu podršku i povratne informacije kako bi nastavnici maksimalno iskoristili tečaj. S obzirom na napredak polaznika tijekom tečaja, edukatori su zaključili da su nastavnici stekli izvrsno razumijevanje rada u programu Solid Edge te su sposobni samostalno kreirati i uređivati 3D modele. Ovaj tečaj pružio je temelje za daljnje usavršavanje u području 3D dizajna i pripremu za primjenu stečenih vještina u profesionalnom okruženju.

U okviru job shadowinga nastavnik Mate Sabol imao je priliku detaljno upoznati na koji je način organiziran sustav obrazovanja u Španjolskoj te  je dobio sveobuhvatan uvid u organizaciju i funkcioniranje obrazovanja počevši od rane dječje dobi pa sve do visokog obrazovanja. Nastavnik Sabol imao je priliku upoznati različite vrste škola poput javnih, privatnih i katoličkih škola. Važno je istaknuti da svaka vrsta škole može pružiti različitu kvalitetu obrazovanja, a nastavnici u Španjolskoj prolaze kroz rigorozni proces certifikacije kako bi postali „Public education officer“.

Drugi dan job shadowinga obuhvatio je praktičnu nastavu u laboratoriju u CETECAL centru gdje su nastavnici imali priliku vidjeti kako se provodi nastavni proces kroz praktične vježbe uz vodstvo stručnjaka. Ovo iskustvo pružilo je uvid u opremljenost laboratorija i metodologiju poučavanja koja se primjenjuje.

Posebno zanimljivo iskustvo bio je posjet Salezianos Santisima Trinidad, obrazovnom centru koji nudi sveobuhvatno obrazovanje od osnovne do srednje škole s naglaskom na strukovno obrazovanje. U školi se u sklopu strukovnog obrazovanja obrazuju automehaničari, elektromehaničari, tehničari strojne obrade, autolimari, autolakireri, zavarivači. Učenici imaju mogućnost nastavka školovanja na višoj razini u pojedinom zanimanju, a važno je istaknuti da je 70% nastave praktično. Ova škola, osnovana od strane Salezijanaca, ističe važnost osobnog rasta pojedinca i pruža mogućnost nastavka školovanja na višoj razini u različitim zanimanjima. Nastavnik Sabol posjetio je i nekoliko privatnih obrazovnih centara koji imaju zajedničku misiju s javnim centrima, a to je naglašen razvoj kulture poštovanja temeljnih ljudskih prava i vrijednosti te osobnog rasta djece i mladih.

Nastavnici koji su bili na tečaju zajedno s nastavnicima iz raznih zemalja koji su bili na job shadowingu zaključili su boravak u Sevilli analizom, usporedbom i kritičkim razmatranjem viđenog i usvojenog što im je omogućilo razmjenu iskustva i ideja. Raspravljalo se o sličnostima i različitostima između hrvatskih i španjolskih škola, ali s naglaskom na metodama koje svaki nastavnik može primijeniti u svojoj učionici te promjenama koje može napraviti.

Osim edukativnog dijela programa, Erasmus+ omogućio je nastavnicima i uživanje u španjolskoj kulturi i tradiciji tijekom posjeta različitim znamenitostima Seville kao što su Plaza de España, Parque de Maria Luisa de Sevilla, Catedrala de Seville, Setas de Sevilla i Torre del Oro.

 

 


Industrijska strojarska škola