2023-09-29 11:34:25

Inovativne metode u procesu poučavanja - DIJELJENJE PRIMJERA DOBRE PRAKSE (digitalni alati Genially, Bookwidgets, QR code maker, Crossword labs) - Povijesni razvoj računala

U nastavi Osnove računalstva igra se koristi za pobuđivanje interesa za nastavni sadržaj. Kad se igra koristi u svrhu učenja, atmosfera je opuštenija pa učenici lakše pamte nastavni sadržaj. Igra se koristi kao motivacija za postizanje nekog cilja, usvajaju se nova znanja u kraćem vremenu te se sadržaj, naučen kroz igru, ne zaboravlja lako kao kod tradicionalne nastave.

Učenici 1.f razreda su, na nastavnom satu iz Osnova računalstva, bili podijeljeni u četiri grupe (A, B, C i D). Na prvom nastavnom satu, nastavnica Vanja Jug je obradila prva dva razdoblja Povijesnog razvoja računala, ručnu i mehaničku obradu, a na drugom nastavnom satu elektromehaničku i elektroničku obradu uz pomoć materijala napravljenog u digitalnom alatu Genially (https://app.genial.ly/editor/6352c6f4374b110017a51177). U izlaganju se koristila prezentacija napravljena u Google disku te je putem poveznice https://docs.google.com/presentation/d/16oQbLgM6C3wMPGPXvBUlis1nrKTi4C58c7ThVOQMUHQ/edit?usp=sharing dostupna i učenicima.

Na kraju prvog nastavnog sata nastavnica s učenicima ponavlja nastavno gradivo iz prva dva razdoblja Povijesnog razvoja računala, ručne i mehaničke obrade podataka, tako da učenici ispunjavaju križaljku na računalu putem poveznice (https://crosswordlabs.com/view/povijesni-razvoj-racunala-ponavljanje-rucna-i-mehanicka-obrada-podataka) ili QR coda a na kraju drugog nastavnog sata elektromehaničku i elektroničku obradu podataka (https://crosswordlabs.com/embed/povijesni-razvoj-racunala-ponavljanje). Na trećem nastavnom satu učenici 1. f razreda su odigrali igru napravljenu u digitalnom alatu Genially (https://app.genial.ly/editor/634926b6d7f1dd0019ba7a7c) te su putem igrice ponovili sva četiri razdoblja povijesnog razvoja računala.


Industrijska strojarska škola