preskoči na sadržaj

Industrijska strojarska škola

Savjeti za učenike

Ne znaš kako reći "NE" kada te nagovaraju na nešto što ne želiš?? Vijest ima dokument u privitku

Autor: Sara Novak, 29. 11. 2021. 17:28

U adolescentskoj dobi često dolazimo u razna iskušenja koja nam se možda na prvu čine primamljivima, a zapravo dugoročno mogu donijeti štetne posljedice. To na primjer može biti: konzumiranje sredstava ovisnosti (opojne droge, alkoholna pića, duhanski proizvodi), posjećivanje kladionica, neprihvatljivo ponašanje u odgojno - obrazovnim ustanovama, izostajanje s nastave, skitnja, nedozvoljeni noćni izlasci bez znanja roditelja (pogotovo za mlađe od 16 godina), vandalsko ponašanje i vršnjačko nasilje. 

Ono što je bitno znati jest da u adolescentskoj dobi imamo potrebu istraživati, propitkivati autoritet, upoznavati vlastite granice i družiti se s vršnjacima. Zašto je to tako? Zato što se tada odvajamo od roditelja, otkrivamo sami sebe, sklapamo nove odnose, znatiželjniji smo, želimo biti priznati u društvu i osjećati se slobodnima te priznatima. Zato, na primjer, često ulazimo u sukobe s odraslima: imamo osjećaj da nas ne razumiju, ljuti smo kada nam se postave granice, želimo biti autonomni iako još nismo dovoljno samostalni, a i roditelji/skrbnici su dužni brinuti o nama. Nadalje, na brigu odraslih gledamo kao na manjak poštivanja naših ideja, manjak slobode i "tlačenje". Vjerujemo da imamo njihovu ljubav i da će nas voljeti što god mi napravili.

Kao što sam spomenula, ponekad naše "ispitivanje granica" može sa sobom donijeti štetne posljedice. Zašto onda volimo riskirati? Najprije, želimo biti dio društva što je normalno jer je to ono što svatko od nas želi: biti priznat, poštovan i prihvaćen. Pa tako ponekad ne želimo reći ne samo da bismo ostali "u ekipi". S druge strane, nemamo osjećaj za posljedice, a i nekako mislimo da ćemo proći neopaženo i da nam se ništa neće dogoditi. Možda i neće, no ovdje se postavlja pitanje:

ŠTO ĆE SE ZAISTA DOGODITI UKOLIKO NE PRISTANEŠ NA NEKE ZAHTJEVE DRUŠTVA?

Pa zapravo... ništa! Možeš u tome uočiti tko su pravi i iskreni prijatelji. Oni koji bi ostali uz tebe i kada pogriješiš. Možeš naučiti reći "ne" i naučiti da dobe prijatelje/ice zapravo biraš i da si ti ta/j koji/a odlučuje o svojim sretnim izborima. Zapravo je bolje imati par pravih prijatelja/ica nego cijeli razred onih koji bi te možda ostavili samoga kada naiđeš na neki problem. Također, bitno je razviti samopouzdanje i samopoštovanje za koje mnogi od nas još nisu čuli niti ih razvili. Sretniji smo kada imamo dobre odnose s roditeljima i obitelji. Sretniji smo kada imamo dodatnu aktivnost u kojoj uživamo ili imamo društvo i izvan škole. Samopouzdanje se razvija osvještavanjem svojih sposobnosti i uspjeha. Što smo zadovoljniji i ispunjeniji, to manje imamo potrebu ulaziti u rizilčna ponašanja.

U prilogu (klikni na "više") možeš pronaći radni lisitić za razvijanje samopouzdanja te savjete kako odoljeti pritisku vršnjaka.

Od 15. studenog do 15. prosinca obilježava se Mjesec borbe protiv ovisnosti.

 

[više]

Osjećaš li se kao da si pod pritiskom, nervozno ili ljuto? Postoji jedan naziv za to: STRES! Vijest ima dokument u privitku

Autor: Sara Novak, 9. 11. 2021. 11:27

U današnje užurbano doba mnogi od nas osjećaju pritisak, nedostatak vremena, a moguće i manjak volje za obavljanje svakodnevnih zadataka. Rano ustajanje ometa svakodnevno funkcioniranje jer je dokazano da isprekidan ili naglo prekinut san smanjuje sposobnost usvajanja novih činjenica, pamćenja i koncentracije. Online nastava i trenutna epidemija budućnost čine neizvjesnom, maske ometaju bezbrižnost, brinemo za svoje bližnje i ograničena su nam kretanja. Društvene mreže nas sve više udaljavaju umjesto zbližavaju. Nedostaje nam fizičkog kontakta i druženja uživo. Rastrgani smo između škole, obaveza, treninga i druženja s obitelji i vršnjacima.

 

KAKO SE ONDA NOSITI S TIME?

Stres je nemoguće izbjeći, no možemo naučiti nositi se sa stresnim situacijama. Što smo bolji u tome, to će nam život biti lakši, a mi ćemo biti boljeg raspoloženja pa će i sve što radimo imati bolje rezultate. Kada naiđemo na životnu prepreku ili stresni događaj, možemo odlučiti kako ćemo kroz njega proći: hoćemo li to podijeliti s nekime, riješiti problem i nešto iz toga naučiti i hoćemo li primijeniti znanje koje imamo.

ŠTO MOŽEŠ PODUZETI?

1. Dokazano je da je adolescentima potrebno više sna nego odraslima: 8 do 10 sati sna. San nam je potreban kako bi se tijekom noći odbacile suvišne činjenice, utvrdile nove te obnovili kapaciteti za upravljanje emocijama i dobro raspoloženje. Nažalost, ustajanje ranije je potrebno kako bi se izvršavale svakodnevne obaveze. Zato je potrebno ići ranije spavati i smanjiti gledanje ekrana prije polaska u krevet.

2. Kada si pod pritiskom, pokušaj otići na mjesto gdje možeš biti sam (soba ili dvorište), sjesti, umiriti se, zatvoriti oči i duboko disati i izdisati koliko god je potrebno dok ne osjetiš mir. Misli samo na disanje iako će ti misli neprestano dolaziti. To je normalno. Samo se svaki put, kada se to dogodi, vrati na disanje.

3. Ukoliko se osjećaš uzrujano, pokušaj nabrojati 5 stvari koje vidiš, osvijestiti 4 zvuka koja čuješ, dotaknuti 3 stvari, osjetiti 2 mirisa i 1 okus. Time ćeš preusmjeriti pažnju s neugodnih emocija i vratiti se u sadašnji trenutak.

4. Kada se osjećaš ljutito, žalosno ili uzrujano, pokušaj se sjetiti uzroka: Zašto se tako osjećam? Što mogu napraviti kako bi mi bilo bolje? Što mi u ovom trenutku treba? Često neugodne emocije osjećamo kada nismo zadovoljni određenom situacijom, a postoje mnogi načini na koje se možemo osjećati bolje: razgovor s nekime, smirivanje, odmicanje od trenutne situacije, izbjegavanje kritiziranje sebe samoga.

5. Kada učiš, odmakni mobitel ili računalo koji te mogu ometati u procesu učenja. Često mislimo kako možemo raditi mnogo stvari istovremeno, a zapravo je to ometanje procesa koji se odvija u našem umu. Ukoliko neprestano prekidamo učenje, upijanje informacija ići će teže i nećemo moći povezivati činjenice pa tako mnoge informacije neće otići u dugoročno pamćenje.

6. Svako jutro i večer nabroji 2 stvari, osobe ili događaja na kojima si danas zahvalan/na. Tako ćeš steći naviku uočavanja lijepih stvari i osoba koje te okružuju.

U prilogu (klikni na "više") možeš preuzeti preporuke za življenje sretnog života i stresometar.

[više]

Online nastava i motivacija za učenje Vijest ima dokument u privitku

Autor: Tanja Dumbović, 4. 11. 2021. 13:14

Dragi učenici,

u prilogu se nalazi kratka prezentacija o strategijama učenja koje vam mogu pomoći u lakšem i bržem savladavanju gradiva prilikom održavanja online nastave, iako se većina tih strategija može primijeniti i tijekom nastave uživo. Iste te strategije vam pomažu da budete motiviraniji u učenju i da postižete bolji školski uspjeh.

Motivacija za učenje je povezana ne samo sa školskim uspjehom, nego i s pozitivnim stavovima prema školi, boljom disciplinom i većim zadovoljstvom učenika i nastavnika.

[više]

Što mladi trebaju znati o alkoholu? Budi originalan i ostani svoj! Vijest ima dokument u privitku

Autor: TANJA Novak Pavić, 19. 5. 2020. 15:00

Dragi učenici!

Što trebate znati o alkoholu? Kakve posljedice na vaš mladi organizam uzrokuje pijenje alkohola? Zašto pijenje više nije cool? Kako se oduprijeti vršnjačkom pritisku i nagovaranju prijatelja? Bit ćeš uklopljen/uklopljena u društvo i ako ne pristaneš na nagovaranja. Ostanite svoji i originalni, imate mogućnost izbora, imajte svoj stav!  Odluke koje donosiš danas, osnova su za tvoju budućnost. Ako želiš ostvariti svoje ciljeve i snove, važno je biti originalan i ostati svoj! Pogledajte prezentaciju u privitku, dat će vam odovore na ova pitanja!

[više]

Aplikacija Stella za učenike Vijest ima dokument u privitku

Autor: Sara Novak, 26. 3. 2020. 17:15

Poštovani učenici,

u prilogu je letak koji opisuje aplikaciju "Stella", a koja sadrži edukativne materijale o mentalnom zdravlju mladih te tehnike za samopomoć kod problema mentalnog zdravlja koji se mogu javiti tijekom adolescencije. Aplikacija sadrži korisne informacije o mentalnom zdravlju mladih općenito, samopoštovanju te najčešćim problemima mentalnog zdravlja u adolescenciji kao što su anksioznost i depresivnost. 

 

[više]

Arhiva naših vijesti   
 


Kutak za učenike
Tražilica


Napredno pretraživanje
Traži
 
ISŠ - kontakti
 

Dragi učenici,

ovdje se nalaze pitanja i primjeri  zadataka za popravne i razredne ispite te općenito za svladavanje gradiva za sve predmete.

 
PRVI RAZREDI
 
DRUGI RAZREDI
 
TREĆI RAZREDI
 
Vremenici

 
Školska knjižnica
 
Anketa
Koliko često posjećujete ovu web stranicu?





 
POVEZNICE

 
Brojač posjeta
Ispis statistike od 3. 11. 2009.

Ukupno: 5192751
Ovaj mjesec: 1099
Ovaj tjedan: 580
Danas: 9
 
 
 
« Srpanj 2021 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
28 29 30 1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31 1
2 3 4 5 6 7 8
Prikazani događaji

 
 > Kutak za učenike
CMS za škole logo
Industrijska strojarska škola / Avenija Marina Držića 14, HR-10000 Zagreb / www.ss-industrijska-strojarska-zg.skole.hr / ured@ss-industrijska-strojarska-zg.skole.hr
preskoči na navigaciju